Nytt kompetansesertifikat for mindre lasteskip skal føra til auka tryggleik
Etter ein lang prosess er sertifikatkrava for førarar av mindre lastebåtar endeleg på plass, og kravet om dekksoffisersertifikat inkluderer no også mindre lasteskip med 8 – 15 meters lengde. Kristoffer Hansen var den aller første som fekk utstedt dekksoffiser klasse 6-sertifikat (D6).

FOTO: PRIVAT
– Eg synest det er kjempebra at ein endeleg kan søka D6-sertifikat, og eg fekk bruk for det allereie første turen etter at eg fekk det utstedt, fortel Kristoffer Hansen. Han jobbar på 24-metringen MS Helnessund for Folden Akva AS, som leverer servicetenester til oppdrettarar i heile Nord-Noreg. Med D6-sertifikatet i boks, kan Hansen gå inn som styrmann under operasjonar som krever ekstra styrmannskapasitet om bord. Han hadde avlagt D5-eksamen frå før, og hadde også den naudsynte arbeidserfaringa til å få innvilga D6.
– Eg har jobba med oppdrett og båt heilt sidan ungdommen, og eg synest det er kjempebra med kvalifikasjonskrava som kjem no, seier Hansen, som vedgår at han har venta på mulegheiten til å få D6-sertifikatet på cv’en.
Krevjande prosess
Det heile starta tilbake i 2012, då arbeidsbåten Maria kantra og sank i Store Kufjord i Finnmark. Ei 42 år gammal kvinne og barnet hennar på eitt år mista livet i ulykka. I Havarikommisjonen sin rapport etter ulykka, blei Sjøfartsdirektoratet tilråda å iverksetta tiltak som sikrar at besetninga på arbeidsbåtar under 15 meter har tilfredsstillende kompetanse til operasjonane om bord.
Det første forsaget til nye kompetansekrav blei sendt ut på høyring i 2017, før eit revidert utkast blei sendt ut i 2018. Begge blei møtt med omfattande høyringsinnspel, til trass for at store delar av næringa har ønskt nye sertifikatkrav velkomen. Innvendingane kom i hovudsak frå enkelte frivillege organisasjonar, offentlege verksemder og aktørar som deltek i redningsberedskapen til sjøs. Utfordringane deira var verierte og samansette, men problemstillingar som gjekk igjen var at fartøya sjeldan er i drift eller at dei nyttar ei stor gruppe førar på fartøya sine.
Fakta:
- Grensa for sertifikatkrav for dekksoffiserar på lasteskip er no flytta frå 15 meter ned til største lengde åtte meter eller meir.
- Dette medfører innføringa av nytt kompetansesertifikat dekksoffiser klasse 6 (D6). Frå 1. januar 2024 skal dekksoffiserer på lasteskip med største lengde 8 meter eller meir ha det nye sertifikatet, eller eit høgare kompetansesertifikat, for dekksoffiserar.
- Det er også innført tilleggskrav for skipsførar på lasteskip med lengde under 24 meter i fartsområde liten kystfart som deltar i ankerhandtering og slep, eller utfører løfteoperasjoner. Dette tilleggskravet skal og vera oppfylt frå 1. januar 2024.
- Det er i tillegg fastsatt nokre mindre endringar i eksisterande bestemmelsar i kvalifikasjonsforskrifta. Dette gjeld mellom anna krav til assessor, fornying av sertifikat, radiosertifikat og sikkerhetsopplæring for enkelte grupper sjøfolk. Meir informasjon om kvalifikasjonskrav finn ein her.
Les hele nyhetsmeldingen her på sdir.no